۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۷:۱۳

بانک جامع اطلاعات موقوفات در یزد تشکیل می شود

بانک جامع اطلاعات موقوفات در یزد تشکیل می شود

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تشکیل بانک جامع اطلاعات موقوفات و موسسات خیریه در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: در این بانک اطلاعاتی، برای هر موقوفه بیش از صد آیتم در نظر گرفته شده و با جمع ‌‌آوری اطلاعات مورد نیاز به بیش از 100 پرسش در مورد هر موقوفه پاسخ داده خواهد شد.

وی یادآور شد: نرم ‌افزار این بانک اطلاعاتی هم ‌اکنون تهیه و به ادارات اوقاف استان ابلاغ شده و تاکنون نیز 35 نیرو در این زمینه آموزشهای لازم را فرا گرفته ‌اند.

حاتمی با اشاره به اینکه هم ‌اکنون بخشی از این اطلاعات تکمیل شده است، اظهار امیدواری کرد: در شش ماه دوم سال جاری، این بانک با همکاری نیروهای آموزش دیده اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان یزد، تکمیل شود.

1700 موقوفه در استان یزد نقشه‌ برداری شد

وی همچنین از نقشه برداری GIS در شش ماه گذشته از بیش از هزار و 700 موقوفه در استان یزد خبر داد و افزود: این موقوفات بیشتر در شهرستانهای یزد، مهریز و اردکان واقع هستند.

وی افزود: با برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده، تلاش می ‌شود تمامی موقوفات استان یزد تا پایان سال جاری از طریق نقشه ‌برداری شوند.

حاتمی ادامه داد: فهرست ‌نویسی و بازنویسی 500 سند وقفی نیز انجام شده و این اقدام به رغم مشکلات و دشواریهای خاص خود تا پوشش کامل وقفیات استان ادامه می یابد.

اجرای طرح جامع اتوماسیون در ادارات اوقاف استان یزد

وی همچنین از اجرای اتوماسیون اداری در ادارات اوقاف استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با اجرای کامل زیرساختها و هزینه‌ ای بالغ بر 500 میلیون ریال، 10 اداره اوقاف در استان یزد به یکدیگر متصل خواهند شد.

حاتمی تاکید کرد: به منظور اجرای سریعتر درخواستها و رسیدگی سریعتر به نامه‌ های ارباب رجوع، اجرای طرح اتوماسیون اداری در مجموعه اوقاف استان یزد یک ضرورت به شمار می ‌رود.

کنگره ملی پیشوای صادق در یزد برگزار می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره ملی پیشوای صادق در یزد خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: این کنگره، کنگره‌ ای فاخر خواهد بود و از بزرگان حوزه و دانشگاه برای شرکت در این کنگره از هم‌اکنون دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره با هدف بومی‌سازی برخی از معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، یادآور شد: این کنگره اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1170337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha